Met de campagne ‘Grip Op Je Money’ die we in nauwe samenwerking met CPRS bedachten voor Humanitas, zetten we jongeren neer als helden en winnaars. Zij hebben hun schuldenproblematiek overwonnen óf dit kunnen afwenden omdat ze – door Humanitas – goed zijn geïnformeerd.
Het doel: jongeren laagdrempelig contact op laten nemen met Humanitas om in gesprek te gaan over schuldenproblematiek. Humanitas helpt ze met deze campagne inzien dat dit een veel voorkomend probleem is waar je je niet voor hoeft te schamen en waar je bovendien, met de juiste begeleiding, weer uit kan komen.
Deze campagne speelde met name op de diverse social kanalen waar jongeren te vinden zijn. Daarnaast hebben we aanvullend regionale poster campagnes ingezet.
Resultaat: Met een relatief lage spend hebben we een enorm bereik weten te creëren. De advertenties zijn bijna 2 miljoen keer weergegeven. We hebben met de campagne ruim 100 jongeren kunnen helpen.
Opdrachtgever: Humanitas
Concept: Frank Lee / CPRS
Art Direction & Design: CPRS
Productie: Frank Lee
Website: gripopjemoney.nl
Fotografie: Bill Tanaka